Yoga for rygg og kjerne

Vi utforsker, blir kjent med og gjør øvelser spesielt rettet mot psoas; en dyptliggende muskel som forbinder ryggsøyla med beina våre og som påvirker vår opplevelse av stabilitet, styrke og funksjonalitet i kroppen.

Yoga for rygg og kjerne

Vi utforsker, blir kjent med og gjør øvelser spesielt rettet mot psoas; en dyptliggende muskel som forbinder ryggsøyla med beina våre og som påvirker vår opplevelse av stabilitet, styrke og funksjonalitet i kroppen.

Dette er et nytt kurs som settes opp vinteren 2020. Kurset går over 7 uker. Oppstart 15.januar. Vi utforsker, blir kjent med og gjør øvelser spesielt rettet mot psoas; en dyptliggende muskel som forbinder ryggsøyla med beina våre og som påvirker vår opplevelse av stabilitet, styrke og funksjonalitet i kroppen.

Det vil være noe teori om psoas og om pusten og hvordan disse to henger sammen og påvirker vår helse. Vi vil gjøre øvelser som lar oss bli kjent med eget pustemønster og hvordan vi kan bruke pusten på en helsefremmende måte. Skånsomme og rolige yogabevegelser med hovedfokus på å mykgjøre, styrke og stabilisere rygg, kjerne og hofter. Timen avsluttes alltid med en lengre avspenning.

I forbindelse med kurset vil kursdeltakerne få utdelt en Muscle Release Ball til bruk på timene og hjemme. Denne er inkludert i kursavgiften. Kurset krever ingen forkunnskaper. Ta kontakt ved spørsmål.

Kurskalender

Type kursOppstartKlokkeslettAntall gangerPris
Dynamisk Yoga videregåendeOnsdag 15. jan.Kl 18:00 - 19:3014 gangerKr 2330,-
Yoga for rygg og kjerneOnsdag 15. jan.Kl 19:45 - 21:007 gangerKr 1265,-
Dynamisk Yoga grunnkursTorsdag 16. jan.Kl 18:15 - 19:4514 gangerKr 2330,-
Myk YogaOnsdag 11. marsKl 19:45 - 21:007 ganger Kr 1165,-


Jeg gjør oppmerksom på at det er bindende påmelding. Det er mulig å ta igjen tapte timer på andre kurs innenfor kursperioden. Det er også mulig å kjøpe klippekort for kr 1950,-. Da får du 10 klipp. Et klippekort kan brukes på alle timene, men må brukes innenfor kursperioden. Dropp inn koster kr 220,-. Det er ikke timer i skolens ferier.

For alle yogatimene gjelder at stillingene kan modifiseres og tilpasses den enkelte. Gi derfor beskjed til lærer dersom du f.eks har skader som må tas hensyn til. Gi også beskjed dersom du oppdager at du er gravid da det er enkelte stillinger som skal unngås under graviditet, særlig de tre første månedene.

Ta gjerne kontakt dersom du har spørsmål:)

 Påmelding






Andre kurs